Välkommen till MultiPvP | Multistaden

Play.MultiPvP.se ● Multistaden.se

Register Logga in

Godkänd Isak04 | Ansökan till staff

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Total voters
    0
  • Denna enkät kommer att stänga: .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Meddelanden
51
Ratings
3
Poäng
8
Thread starter #1
Användarnamn: Isak04

Vad är ditt namn i verkligheten?
Isak
(Lars Nilsson ingame)

Vad heter du på discord?
Isak#1441

Ange ditt födelsedatum:
20 November 2004
----------------------------------------------------------------------------------
Mellan vilka tider kan du oftast spela?
Jag spelar mest under natten, vilket kan vara bra eftersom färre gudar är aktiva dem tiderna.
Ibland kan jag logga in och spela en stund under dagarna men oftast är jag aktiv ca 22 till typ 6 på morgonen.
Ibland händer de att jag är med kompisar irl men trivs bra hemma vid datorstolen.

Vad skulle du göra om du blir staff?
Jag skulle ha bra koll på vilka som behöver hjälp i support. Även försöka hjälpa till när jag är borta genom att gå in på telefon.
Skulle det vara nånting någon behöver hjälp med som jag inte får göra, eller inte vet hur man gör, som ex mod, så skulle jag ha bett nån som kan hjälpa komma in o göra det.

Jag är ofta inne i spelet, alltså kan jag hjälpa så många jag kan som skriver reports.
Där är jag också ganska noga, jag skulle inte bara ha ex revivat om nån skrev ex "Dog utan anledning, kan nån ressa."
Om någon skulle skriva så, skulle jag tpat dit, se vad som hänt och sen ressa. Jag tycker inte att det är okej att abusa report funktionen, med det menar jag ifall nån dör för att dem ex blev rånad och inte gjorde som rånarna sa och därmed blev skjuten, skulle skrivit en report och bett om ress.

Jag skulle ha kollat tickets väldigt ofta, försöka hjälpa så många jag kan och tickets kan jag dessutom kolla på telefon när jag är borta.

Forumet tycker jag ibland kan gå lite segt, det kan ta flera timmar för folk att få sina ban överklagan godkända, sen om dem inte skrivit nog utförligt skulle jag definitivt försöka hjälpa dem med vad som behövs bättras.
Sen tycker jag inte att dem som fått ban ska bli unbannad direkt, dem har ju gjort nånting för att bli bannad.
Då kan dem få vänta lite längre.
Men jag skulle i alla fall läst igenom dem och hjälpt dem som inte gjort nåt fel, det händer ibland att folk kan bli bannad för olika orsaker, anticheat, vilket jag tror bara Philip kan hjälpa dem med, sen kan det hända att när en blir bannad, kan en annan bli bannad också. Det hände mig när min kompis blev bannad, tydligen hade vi samma licens.

Jag vill hjälpa servern genom att se till att så många som möjligt läser reglerna och förstår varför de finns, på de sättet kan jag få servern att uppnå en högre RP nivå. Vilket jag tycker är viktigt, vill man bara fara runt och trolla finns det andra FiveM servrar för det och annars kan man ju bara spela vanliga GTA.
Jag tycker det är viktigt att alla har det kul när dem RPar, det är ju meningen med att ens spela FiveM. Därför tycker jag det är extremt tråkigt när folk blir bannade helt i onödan, nu vet jag inte om folk blir det på just multistaden men det har hänt på andra servrar. Jag vill ju bara hjälpa folk och inte förstöra deras dag genom en ban, men kan dem inte bete sig eller gör något fel som dem inte verkar förstå att dem begått, så resulterar det i ban direkt.
Jag tycker därför det är viktigt att man pratar med personen och förklarar att dem gjort fel.

Jag skulle dessutom specca folk/noclipa och se att ingen kör alldelles för fort i stan, eller bryter mot andra regler.

Jag skulle också försökt lära känna de andra staffsen, det är nog ganska viktigt, ifall jag skulle behöva hjälp av nån annan staff ex.

Jag skulle också farit runt och DVat bilar och därmed minskad lagg.
Jag tycker det förstör RPn när det står bilar krockade överallt..

Jag är dessutom opartisk, rättvis och går på bevis.
Skulle någon säga att dem ex har förlorat en gun, vill jag ha video bevis på att det stämmer.
Som staff kan man inte hjälpa sin kompis bara för att man känner människan, man måste följa serverns regler och får hjälpa personen på alla möjliga sätt och finns de inget annat än staffkommandon, så får man väl använda det. Jag menar alltså att om min kompis ex dör, för att han ex ramlade eller krocka osv, så ska inte jag använda mina staffkommandon om jag inte verkligen måste.

Jag vill inget annat än att båda parterna blir nöjda.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där?

Jag har varit staff på en mindre server tidigare, där det inte är många spelare men jag vet hur kommandon fungerar i alla fall.

Har du några tidigare erfarenheter?

Som sagt har jag spelat på en mindre server som staff.

Vad kan du om skripts?

Jag vet hur dem fungerar, men jag vet inte hur man gör scripts.

Varför vill du bli staff?
Jag vill kunna hjälpa denna servern eftersom jag fått ha mycket roligt på den. Vill alltså ge något tillbaka.

Jag ser att det är många reports som ibland inte får den hjälp dem ber efter, eftersom att jag är servervakt. Dem reportsen hade jag kunnat ta och hjälpa till med och tycker det är tråkigt när de händer.

Vill kunna lära folk att RPa bättre, och lära dem reglerna så dem inte blir bannade i onödan för att dem inte läst reglerna.

Jag tycker dessutom att det låter kul att vara staff på multistaden och jag vill hjälpa Multistaden att utvecklas och bli ännu större.

Som jag tidigare nämnde spelar jag oftast under nätterna, då de är färre staffs inne. Då kan det vara bra att fler staffs är inne och kan ta supportsamtal, reports, tickets, och hjälpa till på forumet.

Jag känner att jag alldeles för ofta stöter på folk som bryter mot reglerna, powergamar grovt, VDM/RDM, Fearrp händer väldigt mycket osv.

Eftersom de är många inne på Multistaden jämnt känner jag att det blir alltfler folk som bryter mot reglerna, de är en anledning till att jag vill bli staff.
Jag vill också bli staff för att lära mig nya saker, prata med mer människor osv :)

Eftersom att jag verkar ha oturen att möta alla dessa personer som bryter mot reglerna tycker jag att jag passar in i staff rollen.

Jag vill gärna fortsätta uppåt och ta hand om mera saker om jag skulle bli mod :) Om jag får tid över isåfall.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då?
Jag spelar endast på Multistaden.

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det?
Det förstår jag helt och hållet.

Mvh Isak :ThisIsCrazy::ComeOn:

Senast ändrad:

Itz_Zer0x

Aktiv Medlem
Meddelanden
163
Ratings
22
Poäng
18
Välutvecklad och Bra Ansökan!

Skulle du kunna förklara lite hur du skulle Förbättra Rp:n?

Annars önskar jag dig Lycka Till! :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.