Välkommen till MultiPvP | Multistaden

Play.MultiPvP.se ● Multistaden.se

Register Logga in

Jörgen | Ansökan till staff

Stödjer du den sökande?

• Total voters
    1
  • Denna enkät kommer att stänga: .
Meddelanden
20
Ratings
15
Poäng
3
Thread starter #1
Användarnamn: Jörgen

Vad är ditt namn i verkligheten? Hannes

Vad heter du på discord? Jörgen#1096

Ange ditt födelsedatum 13 Januari 2003

Mellan vilka tider kan du oftast spela? 10:00-03:00, alltså runt 15-17 timmar varje dag.

Vad skulle du göra om du blir staff? Vad skulle jag göra om jag blev staff inom multistaden? Jag skulle försöka vara närvarande hela tiden och alltid hålla koll och se så att allting fungerar bra samt effektivt inom DC (SAMT) servern. Jag hade t,ex kollat reports hela tiden för att alla ska ha en rolig upplevelse inom staden utan att de ska behöva vänta onödigt länge innan de kan fortsätta köra. Men detta kommer inte endast vara användbart för spelaren. Utan även staffs då jag snabbt kommer kunna komma till "brottsplatsen" och vidta åtgärder.

In-game - Mycket av mitt arbete som staff in-game hade varit att svara på reports och hjälpa alla som behöver hjälp samt hjälpa människor i nöd. Om någon t,ex hade fastnat inom en byggnad eller dött genom en regelbrytande metod så hade jag kunnat rädda personen så att hen hade kunnat fortsätta sitt rp:ande eller teleporterat någon som sitter fast till torget för att snabbt lösa situationen effektivt och utan problem. Eller om någon t,ex saknar någonting ig så hade jag snabbt kunnat teleportera till individen och lösa situationen.

Såklart så skulle jag även göra flera andra saker som staff. Jag hade t,ex kollat så att alla scenarion sköts på ett (ICKE) regelbrytande samt effektivt sätt. Ett exempel kan vara ett rån,bankrån eller kidnappning. Jag hade kunnat vara "osynlig"/spectatea på scenariot och se så att allt sköts snyggt. Om någonting sköts dåligt eller om någon sida av scenariot helt enkelt inte kan sköta sig så kommer jag givetvis åta åtgärder. Om jag sparkar/ger individen en ban så kommer jag såklart ta ett snack med hen i efterhand! Det är något som behövs göras för att förstå hens tankesätt samt anledningar. Jag kommer alltid stå för mina handlingar därför är det (väldigt) viktigt för mig som person att allt sköts på ett bra sätt. Det är även viktigt för mig att man lyssnar på båda sidor, så att man inte gör något orättvist beslut. Detta är något som definitivt kommer hjälpa denna server. Jag har själv nu insett hur mycket arbete som krävs när det är så sjukt mycket spelare på en och samma gång. Alltså kommer det säkert vara väldigt skönt för alla er som redan är staffs att ha någon mer i teamet för att lätta stressen samt arbetet.

Exempel på en händelse?
- Om jag t,ex ser att 2st individer som skjuter ner någon utan att jag har en aning kring vad som hänt så hade jag frågat de 2st grabbarna kring vad som händer. Om situationen sträcker sig ännu längre och den medvetslösa/avlidna individen combatloggar eller om de två grabbarna börjar skjuta på mig så hade jag såklart bannat dem. Sedan hade jag antagligen hoppat in i deras DC kanal och tagit ett snack med dem. Om det inte kan lösas i dc så får de helt enkelt senare ta och skriva en ban appeal. Därefter hade jag noggrant tittat igenom deras appeal/överklagan och tittat så att de lärt sig reglerna samt förstår att de gjorde fel. Dock så hade jag antagligen varit lite extra vaksam då vad dem gjorde i detta fallet var lite grövre och jag skulle isåfall velat vara extra säker på att det inte inträffar igen.

Så hur mycket skulle jag faktiskt sköta mitt staff arbete?
Jag kommer ju definitivt inte kunna rp:a lika mycket som förut om jag blir staff då det blir nytt arbete hela tiden. Detta är dock något som jag är 100% fine med då jag prioriterar staff arbete mycket mer generellt. Jag tycker samt att det är roligare att kunna hjälpa folk än att köra vanlig rp. Eftersom jag är väldigt aktiv så kommer jag säkert vara väldigt användbar och kunna hjälpa alla från morgon till sen kväll.

Kommer min karaktär förändras ig?
Såklart inte! Jag skulle inte vela att människor ser "Jörgen" som en "Gud" utan som en vanligt spelare. Även om det kommer bli svårt så vill jag fortfarande ha en klassisk rp experience på server (När jag kan). Detta är inte för att jag inte vill synas som staff/vara staff. Utan endast för att jag vill ha en större möjlighet till att kunna hjälpa befolkningen m deras problem. Det är t,ex mycket större chans att jag ser ett regelbrytande scenario som spelare än som gud.

Vad gör jag när jag inte spelar?
För det mesta så kollar jag på film/yt eller hänger m polarna. Under denna tiden så kommer jag kunna vara väldigt aktiv på hemsidan och läsa reports så man kan ish säga att jag kommer vara en 24/7 staff isåfall. Detta kommer säkert även vara väldigt skönt för er nuvarande staffs då jag kommer kunna lätta arbetet. Jag vet att det är väldigt mycket frågor,överklaganden som kommer på hemsidan. Därför tänker jag att detta kommer vara väldigt effektivt.

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Inom FiveM? - Nej, jag har alltid haft ett intresse men har tidigare hållt mig till att spela som chef inom flera olika yrken.

Annars? - Ja, jag har varit staff/admin på flera andra spel.
Jag har t,ex varit staff inom en Garry's mod server (RP), samt 2st Rust servrar (Har även ägt en egen Rust server). Jag var även varit staff på någon minecraft server för ett ganska bra tag sedan och var staff inom en klassisk (RP) arma 3 server.

Jag skulle säga att mitt staff arbetande har fungerat klockrent, har inte direkt haft någon kritik hittills vilket såklart är bra!

Har du några tidigare erfarenheter? Gällande att vara staff? - Ja
Eftersom jag redan varit staff/admin några gånger så har jag genomgått ett riktigt äventyr m scenarion osv. Vilket såklart även kommer kunna vara användbart då jag kommer kunna lösa några problem snabbt samt effektivt då jag just har tidigare erfarenheter inom dem. Jag kan även servera reglerna helt och hållet vilket säkert även kommer ha en påverkan på beslut, generella diskussioner.

Vad kan du om skripts? Kan en del, inte tillräckligt mycket för att skapa egna dock.
När jag ägde min tidigare Rust server så använde jag mig endast av färdiga scripts och lade in dem i mina server filer.
Så jag har alltså ingen djup förståelse kring kodning i allmänhet. Utan vet endast hur man hittar och konfigurerar lite med scripts för att de ska passa dig/din host.

Varför vill du bli staff? Varför?
Jag vill bli staff för att vill kunna hjälpa människor i allmänhet. Jag vill t,ex kunna hjälpa till med reports,frågor osv här på hemsidan. Jag vill även kunna vara användbar inom discord och hjälpa alla med att ge roller samt prata med dem som behöver hjälp. Jag vill såklart även kunna hjälpa allihop in-game som möter på olika sorters problem. Staff-arbetet passar även mig väldigt bra då jag är mogen, samt aktiv.

Någon/några mer anledningar?
Såklart, jag vill inte endast bli staff för att jag vill kunna hjälpa folk på denna servern. Utan även för att jag själv anser att det behövs fler staffs på denna servern. Jag har tidigare skickat ut reports osv in-game men får aldrig svar, jag förstår att det är skit mycket hela tiden för er staffs och menar inget illa med det här. Utan säger endast detta för att jag anser att det hade passat med lite mer staffs på servern, det är ju liksom över 100 pers på dagarna så jag kan även tänka mig att det blir väldigt stressigt. Vill alltså även "förbättra servern" och hjälpa er staffs med ert arbete. Jag har även märkt att väldigt många tar sig friheten och bryter mycket regler när de ser att ingen staff är inne. Detta är något som säkert isåfall kommer ändras om jag blir staff då jag är riktigt aktiv och tar arbetet väldigt seriöst.

Någon mer anledning? Såklart! Jag vill även vara med och förbättra servern från där den står idag. Från vad jag hört så är multistaden den nuvarande största RP servern i sverige (FiveM). Vilket är riktigt coolt, men har ofta hört att det är en mycket oseriös server. Vilket är mycket förståndigt m tanke på alla spelarna. Men jag tänker att det är något som går att ändra på! Jag tycker att det är skitkul att vara delaktig i en utveckling. Därför vill jag även vara staff, för att kunna vara delaktig och förbättra denna server utifrån dagens ståndpunkt.

Något mer?
Japp, jag vill även förbättra allas rp experience på servern. Det händer t,ex ofta att människor blir dödade på green zones vilket är emot reglerna. Det finns även mycket platser inom servern där det alltid blir trubbel t,ex bärgaren,bilfirman. Det hade varit bra om man kunde vara där när alla stora scenarion slår ner och kunna vara där och hjälpa till i förhand innan allt spårar ut totalt.

För tillfället så arbetar jag på autoexperten och tro det eller ej, men det är sjukt mycket powergaming hos oss. Väldigt många kör in mot verkstaden (Vid parkeringen) i höga hastigheter och oftast så pajar bilen totalt. Detta är något som egentligen förstör rp nivån lite då man ska ha lite sunt förnuft i det. Men det värsta är att majoriteten alltid bara fortsätter köra/ hoppar ut ur bilen och hämtar en ny bil. Detta förstör verkligen rp nivån totalt. Det finns liksom yrken som t,ex ambulans som arbetar m att hjälpa skadade personer. Jag tycker helt ärligt att det är ganska kasst att människor har ett sådant beteende, och jag skulle gärna personligen vela kunna säga till om det samt kunna styra upp det så att alla får en mer seriös experience på servern.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då? Jag körde på NLRP förut, slutade dock för ett tag sedan och kör nu endast här på multistaden.

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det? Såklart! Ingen stress.

Linus:)

Mod
Personalmedlem
Mod
WL-Ansvarig
Meddelanden
53
Ratings
9
Poäng
8
Staff #7
Väldigt snygg ansökan! Syns att du lagt ner väldigt mycket tid på den, samt väldigt organiserad. Stort + från min sida! Lycka till :D