Välkommen till MultiPvP | Multistaden

Play.MultiPvP.se ● Multistaden.se

Register Logga in

Philip ljuger ALLA KOLLA!!

Meddelanden
9
Poäng
1
Thread starter #1
Tjena, jag har en vän som har blivit blacklistad av anledningen att han var staff på en annan server.
Min andra vän Ellekott som sålde scripts till multistaden och så frågade philip varför de har den regeln och då sa philip att de inte har den regeln och att de blev bannade för att lägga ip inte för att ha en server.
Det de gjorde med att läcka ip var fel men nu så ska jag förklara varför Philip ljuger.
De blev bannade innan de läckte ip och det var för att de hade en egen server så här gick det till, de satt i discord och spelade among us och snackade bara efter det så sa en kille jag är bannad från multi, då kollade alla om de var bannade och det var de.
Efter det så läckte några av de ip till killen som fick de bannade och jag håller med om att det är fel men de har snackat med personen som de läckte ipn och personen fattar på ett sätt och personerna som gjorde det ångrade att de läckte ipn.
De är inte intresserade av att bli unbannade från multistaden men vill bara få fram att philip ljuger och att de har den regeln att banna folk för att de har en egen server.
Och det enligt mig är jätte konstigt men ville bara förmedla att philip ljuger om om du @Philip skulle kunna svara på detta så skulle det vara trevligt!

Linus:)

Aktiv Medlem
Meddelanden
198
Ratings
35 2
Poäng
28
Ok, ni läckte någons ip. Extremt moget. Ni förtjänar att vara bannade. Dessutom så har ni ingen rättighet att vara med i Multistaden direkt. Philip har rätten att utesluta vem han vill från communityt.

Meddelanden
9
Poäng
1
Thread starter #4
Ok, ni läckte någons ip. Extremt moget. Ni förtjänar att vara bannade. Dessutom så har ni ingen rättighet att vara med i Multistaden direkt. Philip har rätten att utesluta vem han vill från communityt.
Ok att det är hans server han har all rätt till den men han ljuger för att se bra ut när det egentligen är fel!

Linus:)

Aktiv Medlem
Meddelanden
198
Ratings
35 2
Poäng
28
Ok att det är hans server han har all rätt till den men han ljuger för att se bra ut när det egentligen är fel!
Men helt ärligt. Vad är det som är fel? Han utesluter vem han vill ur sin server. Sen att ni börjar leka runt och tro att ni är gudar för att ni kan få fram någons IP tyder bara på extremt stor omogenhet och visar varför han gjorde rätt när han bannade er. Gå vidare med era liv, har ni inget bättre för er än att sitta och smutskasta Philip som har 100% rätt här? Sen din staff ansökning visar ju bara vars din intelligensnivå och mognadsgrad ligger.

dippmannen123

Mod
Personalmedlem
Mod
Jobb Ansvarig
Meddelanden
353
Ratings
33
Poäng
28
Staff #7
Den här texten är en av dom fjantigaste texten jag sett ni får ju tänka till lite innan man skickar ut IP adresser så fattar inte vad du vill komma fram med den här texten

Mikael Lolsson

Mod
Personalmedlem
Mod
Jobb Ansvarig
Meddelanden
89
Ratings
11
Poäng
8
Staff #10
Oavsett vad som skett och vem om sagt vad så är det olagligt att ens lagra andra personers IP adresser för framtida syften ( läcka information/ddos osv ). Den bannen är nog mer än förväntat och jag tycker också att ni kommer väldigt lindrigt undan med att endast få en permban/blacklist.

Philip

Ägare
Personalmedlem
Ägare
Meddelanden
3,144
Ratings
546 2 7
Poäng
83
Admin #11
Tjena, jag har en vän som har blivit blacklistad av anledningen att han var staff på en annan server.
Min andra vän Ellekott som sålde scripts till multistaden och så frågade philip varför de har den regeln och då sa philip att de inte har den regeln och att de blev bannade för att lägga ip inte för att ha en server.
Det de gjorde med att läcka ip var fel men nu så ska jag förklara varför Philip ljuger.
De blev bannade innan de läckte ip och det var för att de hade en egen server så här gick det till, de satt i discord och spelade among us och snackade bara efter det så sa en kille jag är bannad från multi, då kollade alla om de var bannade och det var de.
Efter det så läckte några av de ip till killen som fick de bannade och jag håller med om att det är fel men de har snackat med personen som de läckte ipn och personen fattar på ett sätt och personerna som gjorde det ångrade att de läckte ipn.
De är inte intresserade av att bli unbannade från multistaden men vill bara få fram att philip ljuger och att de har den regeln att banna folk för att de har en egen server.
Och det enligt mig är jätte konstigt men ville bara förmedla att philip ljuger om om du @Philip skulle kunna svara på detta så skulle det vara trevligt!
Det jag sa till Ellekott var precis hur det är. Vi har inga regler att man inte får äga några servrar eller spela på andra servrar. Däremot har vi en begränsning att man inte kan inte vara Staff(givetvis), SV, Ansvarig Roll, Whitelistade Jobb (inkl gäng) om du är delaktig i någon annan svensk server.

Vi kan också bannlysa vissa servrar för att hålla dess medlemmar utanför Multistaden. Det finns endast 1 skäl till att vi skulle göra detta och vi har gjort det 1 x antal gånger nu och det är för att man sprider smutskastnings-kampanjer riktat mot mig och Multistaden. Då väljer vi helt enkelt givetvis att stänga dessa ute.

Så var faller ni "big bloods" in för kategori? Varför blev ni bannad?
Dels så fort vi fick reda på om eran server som ni undangömt under flera dagar/veckor (idk), så skickade ni DIREKT invite till alla medlemmar på Multistaden och började hota Leon och lägga ut hans IP på vårt forum. Då bannar vi för då bryter ni medvetet mot våra regler som ni mycket väl är medvetna om.
Varför har vi satt restriktioner mot eran server är för att ni sitter och gör såhär, då utesluter vi medlemmar som deltar på detta.

Så vad hade ni kunnat göra istället?
Om ni hade bara sagt att, vi ska göra en egen server, vi accepterar att vårt gängs läggs ner men att vi vill gärna inte vara bannade från Multistaden. Då hade ingen av er blivit avstängda överhuvudtaget och vi från Multistadens sida hade fullt ut respekterat eran server.

Varför sker detta gång på gång på gång då? Är det vårt fel?
Problemet är att det är så pass låg nivå hos folk som ska göra egna utbrytar servrar. Servrarna som skapas från Multistadens ex spelare ska dels vara dåliga kopior av Multistaden men också så ska det ALLTID i alla fall vara hatkampanjer mot Multistaden och hela målet med servrarna är att i princip plundra ut Multistaden.

Så sluta sitt här och snacka skit och förstå. Nu när jag förklarat för er för vad som gäller då går det som vanligt över till personangrepp från eran sida och ska börja dra skitsnack som "pengarkåt" som sist. Såhär ett rent tips till er om ni överhuvudtaget vill vara vettiga människor och seriösa serverägare för den delen, väx upp.